Van Duijvenbode Transport

Algemeen

Door de unieke samenstelling van de VDT eco- combi ‘s, kunnen we ook distributie- werk met een lengte van 25,25 mtr. uitvoeren. Dit is mogelijk omdat de bakwagen en één van de aanhangwagens van iedere eco- combi, zijn voorzien van een laadklep. Tevens zijn beide aanhang- wagens van iedere VDT eco- combi uitgerust met een vangmuil- koppeling. Dit bespaart veel tijd bij het omkoppelen wanneer de eco- combi wordt gedeeld tot een conventionele bakwagen- / aanhangwagen- combinatie en deze later weer wordt samengesteld tot een lengte van 25, 25 meter. Dit i.c.m. een elektrische pompkar vergemakkelijkt het laden en lossen bij het niet ter beschikking hebben van een laad- dock.

Met een VDT Eco-combi in Duitsland

Op nog 2 kilometer van de grens bij Venlo ligt in Duitsland de bloemenveiling RheinMaas. Daar mag men (i.v.m. de Duitse wetgeving) helaas niet met een eco- combi naar toe rijden, ondanks dat de VDT eco- combi’s voldoen aan de Duitse wegen en verkeerswet. Om toch duurzaam, producten over de landsgrenzen te vervoeren heeft VDT deze bijzondere eco- combi’s laten bouwen. Hierbij wordt er aan de grens met Duitsland d.m.v. één extra omkoppel- actie, zonder overladen, ervoor gezorgd dat (sierteelt-) producten op de meest economisch verantwoorde manier worden afgeleverd. Deze omkoppel- actie is natuurlijk ook bijzonder handig op niet eco- combi toegankelijke plaatsen in Nederland en voor de grensstreken met België. Want wat in Duitsland geldt mag ook in België niet, het is niet toegestaan om met een eco- combi producten bij onze zuiderburen te vervoeren. Maar VDT heeft hier wel de oplossing voor.